czwartek, 10 lipca 2014

Jak zmotywować się do ćwiczeń?



Hej :* Witam Ciebie w dzisiejszym poście.  Zdjęcia są zrobione chwile przed moim treningiem, ale nie o nim dziś będzie notka. Dzisiejsza notka będzie dotyczyła motywacji, o którą u większości z nas bardzo ciężko. Ja opowiem króciutko jak to wygląda na moim przykładzie.


Trenowanie zaczęłam już w lutym. Trenowałam około 2 miesiące, widziałam efekty, schudłam ale..... studiowałam dziennie i miałam tak ułożony plan zajęć, że nie byłam w stanie wygospodarować czasu na siłownie i ćwiczenia. Tym bardziej nie miałam głowy do zdrowego odżywiania się i w efekcie tego wszystkiego przytyłam ;) Na dzień dzisiejszy ważę 56,5 kg . Mam 166 cm wzrostu. Jestem osobą niską, dlatego w obuwiu płaskim nie czuję się dobrze przy mojej obecnej figurze i zdecydowanie wybieram teraz obcasy.  


Co mnie zmotywowało do ćwiczeń?
Do ćwiczeń zmotywowałam się sama. Na swój temat słyszałam wiele przykrych rzeczy, choć nie uważam się za osobę bardzo grubą. Nazywanie kogoś tłustą świnką czy grubasem naprawdę nie jest miłe, więc jeśli ktoś tak na Ciebie mówi, to znaczy, że musi mieć albo jakieś kompleksy na swoim punkcie, albo po prostu jest bardzo niemiły i omijaj taką osobę szerokim łukiem. 



 Nie jestem typem osoby, która przejmuje się opinią innych, ani robi coś, żeby przypodobać się innym. Dlatego nie zaczęłam ćwiczyć, bo ludziom nie podobała się moja tusza, ani też nie dla chłopaka czy przyjaciółek. Moją motywacją byłam ja sama i to, że bez problemu będę mgła chodzić z odkrytym brzuszkiem, czy paradować na plaży w bikini.



10 porad jak zmotywować się do ćwiczeń
1. Pamiętaj o tym, aby dobrze się wysypiać. Kiedy będziesz niewyspana trudniej będzie Ci funkcjonować cały dzień, a co dopiero zebrać się na wyczerpujące ćwiczenia. Zadbaj też o to, aby wstawać i kłaść się o tych samych godzinach.
2. W kupie raźniej ! Jeśli nie lubisz sama ćwiczyć zaangażuj przyjaciółki do wspólnych ćwiczeń. Będziecie mogły razem pogadać, a nawet ścigać się w efektach ćwiczeń. A może Twój chłopak chodzi na siłownie? Jeśli tak, to bądź grzeczna i idź razem z nim.
3. Pamiętaj, że najlepsze efekty osiągniesz pod okiem profesjonalisty. Więc jeżeli Cię na to stać, to zatrudnij trenera personalnego. Ułoży dla Ciebie specjalny zestaw ćwiczeń no i odpowiednią dietę.
4. Wyznacz sobie realne cele. Nie zakładaj sobie z góry ile chcesz schudnąć w miesiąc. Pamiętaj, że kilogramy to nie wszystko, a mięśnie też swoje ważą.
5. Nie ćwicz za długo. Po około 1,5 godziny intensywnego treningu następuje katabolizm, czyli proces spalania mięśni, nie tkanki tłuszczowej. Lepiej ćwiczyć częściej i systematycznie niż raz a długo.
6. Zrób plan ćwiczeń i powieś w widocznym miejscu (lodówka albo lustro). Pamiętaj, że ćwiczenia powinnaś dobrać tak, aby ćwiczyć te partie ciała na których Ci zależy,
7. Rób zdjęcia postępów. Samemu ciężko zobaczyć u siebie postępy, ale kiedy już zrobisz zdjęcia i będziesz systematycznie ćwiczyć.... gwarantuje, że opadnie Ci szczena!
8. Mierz się i zapisuj wyniki w zeszyciku. Ja do tego polecam dziennik Ewy Chodakowskiej, w którym przy okazji znajdziecie super zestawy ćwiczeń.
9. Uśmiechaj się. Zobaczysz, że po treningu będziesz miała tyle endorfin, które sprawią, że będziesz miała ochotę na trening także następnego dnia.
10. Za każdy opuszczony zestaw ćwiczeń wrzucaj 10 zł do skarbonki. Jakieś kary muszą być. 


Postaram się codziennie dodawać posty, więc zaglądajcie tu cały czas :*
Polub moje profile na kanałach społecznościowych i bądź na bieżąco!
Na Facebooku i Instagramie dodaje zdjęcia i posty, których nie ma na blogu.




Instagram


35 komentarzy:

  1. Rewelacyjnie wyglądasz ;) wiele bym oddała zeby wyglądać tak jak Ty ;) Gratuluję wytrwałości ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Ci bardzo za motywację! Mi jest bardzo ciężko zmusić się do aktywności fizycznej, ale robię, co mogę. Myślę, że ta kara ze skarbonką będzie bardziej skuteczna w moim wypadku niż wszystko inne, co robiłam do tej pory, hehe. :) Piękna z Ciebie dziewczyna!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję kochana! :* dasz rade
      Buziaki

      Usuń
  3. Eve masz tu makijaż? Jeśli nie to bez makijażu jesteś prześliczna!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. No co Ty, na siłownie i jak ćwicze nigdy się nie maluję :)

      Usuń
  4. wyglądasz na 62-65kg

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy w życiu tyle nie ważyłam i zapewniam Cię, że nie waże :)

      Usuń
    2. Masz spory biust, który optycznie dodaje Ci kg :) No ale ja Ci go osobiście zazdroszczę hehe

      Usuń
    3. Wydaje mi się, ze zdjęcia kłamią, albo curkujesz rzeczywistosc... nie dalabym ci 56 kg, tylko wiecej moze 60, masz biust, pełne biodra, kawał uda, dlatego nie warto bawić w tego typu dyskuje, bo wzbudza sie tylko zdiwienie, niedowierzanie, lub uśmiech politowania, olej.

      Usuń
    4. Nie zgodze sie! Jestem w szoku że ludzie tak piszą! Sama dałabym ci z 54 zresztą mięśnie ważą dużo więcej.(Przed treningami ważyłam 54kg-doszłam do tego skutkiem samej diety,lecz gdy zaczełam biegać masa mi się zwiększyła do 56 :)
      Mięśnie ważą więcej ! A ty jesteś szczupła,tylko ludzie Ci zazdroszczą biustu i tyle w temacie :D

      Usuń
    5. błagam... ja przy wzroście 160 i wadze 56 kg wyglądałam dużo szczuplej. Teraz ważę 45 kg i jest idealnie. Ale może to kwestia figury. Nie oszukujmy się zarówno spore piersi, jak i masywne uda również swoje ważą.

      Usuń
  5. Ostatni punkt bardzo motywujący :D

    OdpowiedzUsuń
  6. W lecie a coś więcej było? http://www.littleglamdress.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem pierwszy raz na Twoim blogu i zapewniam Cię że nie ostatni :D Przeglądałam dużo blogów i nie znalazłam lepszego wpisu . Co do posta to bardzo przydatny :) Napewno skorzystam :D i na marginesie jesteś śliczna :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci kochana. Takie wpisy jak Twój motywują do dalszego działania :*
      Pozdrawiam cieplutko :* <3

      Usuń
  8. właśnie dzisiaj z braku motywacji odpuściłam sobie bieganie, dlatego dziekuję za ten wpis! Kiedyś mierzyłam się, żęby sprawdzić postępy teraz już tego nie robię, ale zacznę!

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny post! Ja mam zamiar skorzystać z usług trenera personalnego od października jakoś, a póki co też wracam do ćwiczeń ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ewa ty to potrafisz zmotywować, jak widzę te fotki to aż chce się iść na siłownie :* :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Boze ja mam 166 i uwazam sie za wysoka :D w stosunku do innych dziewczyn,
    figure masz na prawde zajebista!! ja przy moim wzroscie waze 69 aktualnie bo zrzuciłam 6kg,
    ale planuje jeszcze 9 ale podoba mi sie moje ciało :)
    dlatego nie warto słuchać innych, poniewaz sa zwyczajnie zazdrosni
    pozdrawiam
    Klau

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnia porada to mistrzostwo, zacznę ja wcielać w życie! Chociaż od ok 2 miesięcy opuściłam tylko dwa treningi, więc majątku nie uzbieram :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeden z postów na którego trudno trafić. Oczywiście mam na myśli posty, które dają do myślenia po przeczytaniu. Przede wszystkim chciałam Ci za niego podziękować, ponieważ od dłuższego czasu zbieram się na bieganie, ale nikt mnie jeszcze nie widział w wykonywaniu tej czynności.
    Ps. mimo, że to Cię zmotywowało, to nie rozumiem czemu ludzie rzucali aż tyle niemiłych słów w twoją stronę. Nazywanie Cię świnką bądź grubaskiem było puste i wyssane z palca, ciekawa jestem jak oni wyglądają, gdy pokażą brzuszek.
    Kocham twojego bloga. Pozdrawiam cieplutko :)
    http://bruise-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale masz świetną figure :)) Nike free run <3

    http://fcknlady.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Hejka! Jakoś przez fbl się tutaj dostałam i przeglądam Twoje wpisy już od godziny. :D
    Mam 6lat i ważę 66kg. (mięśnie hehe)
    Również ćwiczę, ogl. od zawsze. Lubię sport! Jazda konna, rower, rolki, deskorolka, windsurfing... WSZYSTKO!
    Od 3ech miesięcy chodzę na siłownię, dopiero dziś dostałam plan od personalnego trenera.
    Jestem zadowolona! Zrobiłam już dziś jeden trening.
    Spalam ok 350 kcl na tym obwodowym + 200kcl na Cardio
    Do tego zdrowe odżywianie i będzie najlepiej! <3
    POZDRAWIAM I ŻYCZĘ SUKCESÓW! :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Naprawdę świetny post! Lubię tu wchodzić chodź nie zawsze komentuję, pisz jak najczęściej! :)
    Cudownie wyglądasz :)

    OdpowiedzUsuń
  17. super post :) skorzystam z rad :*
    http://best-lifee-forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. używasz jakiś aplikacji do biegania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie enomondo :) chociaż ostatnio strasznie szwankuje ..

      Usuń
    2. też go używam i jak na razie jestem zadowolona ;)

      Usuń
  19. Mam 17 lat, 170 cm wzrostu i waze 58 kg. Mam spoore uda i nie podobaja mi sie moje boczki. Dodatkowo chcialabym pozbyc sie tluszczu z brzucha. Czy bieganie wystarczy? Poradzilabys cos Ewciuu? ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Hej mam 16 lat, 168cm wzrostu i ważę 70kg (zdecydowanie za dużo). Chodzę do technikum wstaje wcześnie wracam popołudniu i nawet na naukę nie znajduje zbyt dużo czasu. Powiedzmy, że miałabym na te ćwiczenia ok 1h dziennie 9wieczorem). Kompletnie nie wiem od czego mam zacząć. Poradziłabyś jakoś?

    OdpowiedzUsuń